10 כתבות בסינית שמעוררות השראה

אביב, השראה וחדוות ה- LIver- כתבות בסינית שעושות שמח בלב
כתבות בסינית

האביב תפס אותי השנה בעיצומם של סידורים וצמיחה.
כל מיני רעיונות חדשים (בסינית וגם לא בסינית), יצירה, סדר, מיון… האביב שבפנים לחלוטין מסונכרן עם האביב שבחוץ- וזה מורגש בעוצמה גדולה.
זה כיף.
במסגרת העשייה והיצירה שפוקדים גם את סינית, נתקלתי פתאום בכל מיני כתבות שעוררו בי השראה עת עלו, עת נכתבו, וכעת משחזרתי אליהן, אני מגלה שעוצמתן עדיין מעוררת בי חדוות יצירה גדולה.
היו יותר מ- 10 כתבות, למעשה.
אבל 10 הוא מספר טוב, ועל כן צמצמתי כמה שיכולתי. ההשראה שבי נחבטה, אך קיבלה זאת בהבנה:

מוחמד יונוס, יזמות חברתית ורפואה סינית– מתוך הטור של רואי גרין פ"ח "רפואה סינית קהילתית". שמתי לב שרואי מצליח לעורר חשיבה ומודעות באמצעות הכתיבה הברורה והנפלאה שניחן בה.
הטור הזה מהדהד בראשי והגיעה השעה להכיר לו תודה. בסופו של יום, בזכות הטור הזה התחילה הרשומה הזו.

עולם הנפש– סקירת ספרו הנפלא של ד"ר ליאון האמר Dragon Rises Red Bird Flies. אחד מהספרים שעוררו בי השראה וריתקו אותי במהלך לימודיי, ועדיין. ספר זה גם הוליד קשר אמיץ עם ד"ר האמר (וגם ראיון אינטרנטי), אדם חמוד להפליא שלא רואה בגיל כל מגבלה שהיא.

7 הרגשות- מחוללי מחלה פנימיים ו- 5 הסגולות– כתבה נפלאה של יאיר מימון, מורה דרך שאמון על השראה גדולה בדרכי. הצצה נדירה בשפה העברית להלך הרוח של המורה והמטפל מהחשובים בארץ, לטעמי.

השמיניה– ספר נוסף שליווה אותי במסגרת לימודיי והפך לסוג של חבר, הספר של האב קלוד לאר ואליזבת רושה דה לה וואלה, ולדעתי גם אחת הסקירות הראשונות שכתבתי עבור סינית. ההשראה מפעפעת בין עמודי הספר גם היום.

דיקור במילה– סיפור מקרה מאת עומר ארגוב, שמזכירה שוב ושוב כמה חשובה המילה במסגרת הטיפולית. למילים יש כוח עמוק, והיכולת להביע את המשאלות הכמוסות ביותר בתוכנו אינה ברורה מאליה. חשוב כל כך לזכור שלמילים שלנו יש כוח רב על מטופלים, לא רק למחט.

הצ'י השיווקי בקונגרס– סקירה חשובה כל כך מבחינתי, שמדרבנת אותי להמשיך ולעודד את כולם ללמוד איך לנהל את העסק (הוא הקליניקה), איך לשווק את העסק (כדי שיבואו עוד מטופלים), ועל הדרך, תזכורת לנפלאות ההשראה של הקונגרס, שישוב למחוזותינו ב- 2014.

ההריון שלא היה– כתבה מרתקת של טל בלו, שמעשירה אותי בכל קריאה במידע רב. מהכתבות האלו שחשבתי עליהן עוד ועוד אחרי כל קריאה. אחת התופעות המדהימות והמרשימות ביותר שקראתי עליהן.

ללא גבולות– כתבה יחסית חדשה מאת קרן אסולין, שקיבלה השראה מסינית (איזה כיף לנו), והחזירה לנו השראה ושמחה להמשך העשייה. אנחנו לא היחידים שנהנו מהכתבה, ממספר ה-  Like שהכתבה קיבלה בפייסבוק, גם אתם נדבקתם בכמיהה לעזור לאלו שזקוקים לנו.

אלברט– סיפור המקרה של אלברט, כפי שהעלה על הכתב רני אייל, נגע לליבי מאוד. שיעור המתכת מגיע אל כולנו, והשיעור הוא גדול. גם אם כואב, גם אם מעציב. אחד משני שיעורים גדולים ביותר שהחיים מעניקים לנו. השיעור השני הוא אהבה. אלברט מזכיר לי זאת שוב ושוב, ומעורר בי שמחת חיים נפלאה.

פסיכולוגיה סינית– ספר נוסף של האב קלוד לאר ואליזבת רושה דה לה וואלה, ספר שהתאהבתי בו מהרגע הראשון שקראתי את הכותרת שלו. מבחינתי מדובר על ספר שמציף בהשראה ובחדוות למידה אינסופיים.

* תמונה: Martin Oslic

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts