כאב בכתף

סיפור המקרה של לורדס
כאב בכתף

הערה חשובה: מובא כאן תיאור מקרה של טיפול מתקדם. חלק מהתיאור יובן על ידי כל מטפל ב- TCM ואילו ההגיון והבהירות בבחירת הנקודות, בחלק הנוסף, יובנו רק לאלו המכירים את השיטה של "איזון לפי עונות השנה".
כך נראה איך במקרה זה מגיעים לכך ש- LV 1,2,3, משפרים את יכולת התמרון של הכתף, תפקודים שלא משויכים לנקודות האלה באופן מסורתי..

כאב הכתף שלא נעלם ואינו מגיב
לורדס, אשה בגיל 44 המגיעה כבר שלוש שנים למרפאה בשל כאבים שונים, הופיעה באמצע אוגוסט עם תלונה על כאב בטן המלווה בכאב רציני בכתף ימין. הכאב התמקד באזורים של LU2 ו- LI15.
מפאת הכאב לא היתה לורדס יכולה להניף את ידה מעבר לקו הכתף.
בהיותי מטפל מיומן באיזון לא הערכתי שתהיה לי בעיה בפתרון המצב.
המרשם המקורי שלי היה: רגל שמאל SP2,3,9,9 וביד שמאל SJ5 וברגל ימין ST36 וביד ימין PC6.
בדקתי נקודות רגישות סביב SP9 ברגל השמאלית (הנגדית) וכאשר איתרתי אותן המשכתי לדקור בהן.
לא הקדשתי לכך יותר מדי מחשבה ואחרי הדיקור של נקודות ה- A-SHI סביב ה- SP9 ביקשתי מלורדס, בביטחון מלא, להרים את ידה הימנית הכואבת. להפתעתי הגדולה היא לא יכלה להיענות לבקשתי. ביצעתי מניפולציות במחטים וחזרתי על בקשתי. נראה היה לי כי מצבה אף החמיר ולמעשה מרחב התמרון והתנועתיות של היד נעשה מוגבל אף יותר.
ניסיתי כמה נקודות נוספות מ"ספר הטריקים" שלי: את ST40, UB40,60 וכן עוד נקודות SP אבל ללא הועיל, המצב לא השתפר. ניסיתי את LV8 כדי להשפיע על LI15 אבל זה לא הועיל.
לאור המצב הרגשתי די ירוד וצנוע.

ואז נזכרתי בדיקור לפי עונות השנה והחלטתי לבדוק מה ההמלצות לפעולה, בעונה בה אני נמצא, אם אני רוצה לאזן את ערוץ ה-LI על ידי ערוץ ה-LV (שיטה מס. 2 בחמשת השיטות של ד"ר טאן) .
השישיה (ההקסאגרם) הטובה ביותר לדעתי בתקופת הסתיו/מתכת היא מספר 18# (לפי ד"ר טאן או מס. 11 # לפי המספור המסורתי TAI= הרמוניה, שלום) בשישיה זו נמצאת "אדמה" מעל "שמיים". השישיה הזו מייצגת את האיזון המושלם בין ה-YIN וה- YANG. השישיה מכילה שישה קווים המאזנים והמשלימים זה את זה בצורה מושלמת. ה"אדמה" (הנמצאת למעלה) צונחת למטה בעוד ה"שמים" (הנמצאים למטה) שואפים כלפי מעלה. ממש מושלם. השישיה (ההקסאגרם) מורכבת מ-KUN (אדמה) , 3 קווים קטועים מעל QIAN (שמים) 3 קוים שלמים.
כדי לשנות את השישיה הזו למספר 88 # (מספר 2 # במספור המסורתי KUN = מקבל בברכה) העשויה 6 קווים קטועים, אני צריך להחליף את שלשת הקווים השלמים לקווים – קטועים, ובמקרה זה אלה הם (לפי הטבלה) LV1,2,3 .
אחרי שדקרתי את ההרכב של שלושת הנקודות הללו ביקשתי את לורדס להרים את ידה. בתוך שניות היא הרימה את ידה לכל מרחב התמרון של היד. גם במהלך הטיפול המשיכה לורדס להניע את ידה ובכל פעם בקלות רבה יותר ובכאב פוחת והולך.
זו היתה חוויה נהדרת לשנינו. היא חזרה לטיפול נוסף לאחר 3 ימים ודווחה על שיפור מתמשך בכתף.
בביקור זה היא דווחה על כאב נוסף לאורך ערוץ ה-LU בנוסף לזה של ערוץ ה-LI.
על מנת לאזן את ערוץ ה-LU השתמשתי בערוץ ה- UB (שיטה מס. 2 בחמשת השיטות של ד"ר טאן) ולשם כך היה עלי לשנות את השישיה 18 # (לפי ד"ר טאן או מספר 11 # לפי המספור המסורתי) למספר 11 # (מס. 1 # לפי המספור המסורתי היוצר QIAN =) ובמקרה זה לשנות את שלושת הקווים העליונים הקטועים לשלושה קוים שלמים. במקרה זה הנקודות היו UB 64,60,40. דיקרתי את הנקודות הללו בנוסף לנקודות ה- LV 1,2,3 .
הנקודות שנבחרו, ורק אלה, ניתנו על הצד הקוטראלטראלי לכאב, כלומר (במקרה של לורדס) על צד שמאל.
בביקור נוסף, לאחר 10 ימים, היא דווחה על שיפור מתמשך ולאחר הביקור הרביעי היא דווחה כי הבעיה נפתרה לגמרי.

סיפור המקרה תורגם ע"י אורי אפרסמון.

תמונה: Adina

המחבר:
אילן מגדלי
מטפל ברפואה סינית ע"פ שיטתו של ד"ר טאן
acucare@msn.com

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts