שנת הארנבת 2011

תחזית שנתית
שנת הארנבת

רקע
היסטוריית ההורוסקופ הסיני המבוססת על השתייכות לחיות מאוד מעניינת. נאמר כי בודהה הזמין את כל החיות לאירוע ראש השנה, מכולן הגיעו 12 חיות. כאות הוקרה למאמץ שעשו החליט בודהה לקרוא בשם השנים העוקבות ובמחזוריות קבועה על פי החיות וסדר הופעתן לאירוע.
סדר הופעתן הוא כפי שידוע לנו היום: עכברוש, שור, נמר, ארנב, דרקון, נחש, סוס, עז, קוף, תרנגול, כלב וחזיר.

השנה המתחילה על פי לוח השנה הסיני בתאריך ה-03/02/2011 והמסתיימת ב- 22/01/2012 היא שנת הארנב.
על פי חמשת האלמנטים זוהי שנת ארנבת לבנה, המשויכת לאלמנט המתכת. כחיה הארנבת נחשבת לבעלת אופי עץ.

אופי הארנבת ותכונות בולטות: אוהבת, מחבקת, נעימה, מתחשבת, ביישנית, יכולה להיות משעממת, רגישה, לא מראה רגשות, חברותית, מושכת תשומת לב, פורייה ויצירתית.
ארנבת לבנה, מתכת: המתכת נותנת עוצמה וחוסן לארנבת, מביאה מיקוד והתמדה וכן ריכוזיות, סדר, התכווננות והגעה למטרה.

ניתוח על פי ה – stems & branches
השנה החולפת הייתה שנת הטייגר מתכת. שנה עוצמתית, קשה, לא מתחשבת, מוגדרת מטרה, מכריחה לניקיון כפוי עם עצמה הורסת, הישרדות וקושי. שנת  Co in Metal stem-7.
בנוסף שנת 2010 הייתה שנת אש ועץ, אנרגיה שהעצימה את עצמת הטייגר והיאנגיות של השנה.
שנת 2011, lu in water , stem-8 , אנרגיית ה-tu tien היא yang ming ו ה- tai tu yen היא – shao yin.
ה- stem  הוא stem (-) בסימן חסר, לכן מזמין אדמה לתוך המים.
הbranch  הוא ה- co המשוייך לאלמנט המתכת ובעל אנרגיה עמוקה של עץ.
בהסתכלות יותר מפורטת אנו רואים הרבה מאוד מתכת: ה- lu ב- stem, ה- co ב- branch , ה- yang ming כ- tu tien.
בנוסף אנו שמים לב לאנרגיית עץ חזקה הבאה מהאנרגיה העמוקה של ה-stem, branch  ו ה- co כחלק מ- yang ming.

כפי שציינתי האדמה פולשת לתוך המים כחלק מאופי ואנרגטיקת ה – water stem  בחסר.
ה- yang ming  כשכבה בעלת אנרגיה של יובש, ניקיון, הברקה ומיקוד בחצי הראשון של השנה מחזקת את הרוך והרגישות של stem המים.
שכבת ה- tu tien  בחצי השנה השנייה מביאה אש לתוך המתכת אשר תרכך ותשחרר את המתכת מהנוקשות. אך יחד עם זאת בחוסר הרמוניה יכולה להכניס חום לסטגנציה.
ועוד, מערכת היחסים הקבועה לאורך השנה במסגרת הראיה של התנועות האורחות והמערכות, מראה על מערכת הזנה בסימן (-). השנה מתחילה ב – guest movement – water וב – host movement – wood. כלומר, מעגל הזנה רציף התומך בהתפתחות הטבעית של השנה. סימן ה (-) נותן אינדיקציה לפלישת אקלים האלמנט המבקר בכול תקופה.
בנוסף מערכת היחסים שבין ה – tu tien וה- great movement הם מסוג של הזנה. כלומר yang ming כלומר מתכת מזינים את ה-great movement, מים.

ניתוח
Lu in water בסימן מינוס: אדמה הפולשת לתוך המים והריאות נמצאות בתוך המים יוצרים כבדות בריאות ויחד עם זה סטגנציה של אנרגיה במחמם העליון. בחלק הראשון של השנה היציאה מהמתכת של השנה הקודמת תהייה קשה ובמיוחד עם ההזנה מהמתכת למים, שכבת היאנג מינג המטלית והמכווצת. ה-  branch- co יחד עם אנרגיית העץ שלו ושל ה- lu הם הכוח הפורץ והדוחף של השנה הנוכחית. האנרגיה של jue yin מסוף שנת 2010 נותנת תמיכה ודחיפה כרוח להנעת האנרגיה לכול הגוף ובעיקר לstem ול – brach , שניהם בעלי אנרגיה עמוקה של עץ. המשמעות של sin ה – stem ה-8 היא אגירה של שפע המוכן להנעה. המשמעות של ה – branch ה-5  co הוא פריצת הדרך ופתיחת השער אל האש. יחד ה-stem & branch מוכנים לנתינה והנעה. אנו כמטפלים צריכים לתמוך באנרגית העץ העמוקה של הריאות בכדי לאפשר למטופלים הנעה של אנרגיה בגוף.

במידה וניצור תנועה רבה מידי ישנה האפשרות כי נגרום לפיזור נוזלים מאלמנט המים ופגיעה במאזן המים והאש בגוף. איזון המים אש יופר עוד יותר בחצי השנה השני של השנה בו ה – shao yin הופך לדומיננטי.

סיכום
על דרך השלילה, נשתדל להימנע מלהכניס אדמה או יותר מתכת לתוך המחמם האמצעי העליון וזאת בכדי לאפשר לריאות וללב להניע אנרגיה ודם בצורה חופשית. נמנע מנקודות כמו k-3 המעצימה את האדמה לתוך הכליות, וכן lu-9 המכניסה אדמה לריאות.
ההסתכלות מנקודת stem זאת היא מכוונת לstem הראשון. אנו במקום של מלאות ושפע שמצד אחד מוכן לנתינה ומצד שני מהווה את התמציות הנדרשות לתחילת המחזור שיגיע ב – stem הראשון. מכאן שוב על דרך השלילה, להיזהר מדילול המים על ידי הנעת יתר של תמציות הכליות לכיוון אלמנט העץ שיכול לבזבזם במהירות וללא יעילות עתידית. והיה ונעשה כך התוצאה תביא לחום ויובש בריאות ולמצב חסר yin בכליות שיביא לעליה של חום ואש כללי.
בקליניקה, יש לשים לב למצב המטופל על פי המדדים שהוזכרו לעיל ולבנות את העיקרון והאסטרטגיה הטיפולית תוך הסתכלות עתידית ולא עכשווית.

הגהה ועריכה: תמי ברקאי

תמונה: freeimages.com/Chris Turner

המחבר:
רוני ספיר
מטפל ברפואה סינית

Total
0
Shares
2 comments
  1. מאמר מעניין המסביר תהליכי היקום והגוף בדרך פילוסופית ומטאפורית בצורה מרתקת, ויש טיפ למטפלים לשנה הנוכחית הבאה עלינו לטובה 🙂
    תודה רוני

  2. תודה על הניתוח המעניין. למיטב הבנתי עיקר ההשפעה על השנה באה בעיקר מכיוון הצ'י האורח ומושפעת פחות מתנועה אורחת בעיקר מכיוון שלפי חמש הפאזות הצ'י השולט בשמיים (SI TIAN) שהינו מתכת מוליד את המים של תנועת השנה (מים בחוסר). אם כן מלבד עונה לחה החריגות העיקריות אמורות להיות בצ'י השני (shao yin srince fire) (בין אביב לקיץ) והרביעי (Tai yang cold water) (קיץ מאוחר) שיהיו חמים מהרגיל בעונה.

כתיבת תגובה
Related Posts