פאזת העץ – סקירה

ספרו החדש של ארם צייג המתמקד בטיפול בילדים
פאזת העץ

כידוע לכם, אנחנו בסינית מאוד שמחות לדעת על כל ספר מקצועי שיוצא, על אחת כמה וכמה אם מדובר בספר בעברית.
אני מציינת את השמחה הזו כמעט בכל סקירה שעולה, וכנראה כך אמשיך, כי השמחה אמיתית.
אך בנוסף, אין ספק שמדובר על אירוע שהוא בבחינת חדשות חשובות בהחלט. זה לא מובן מאליו שיוצאים ספרים מקצועיים בנושא הרפואה הסינית בעברית!
אני שמחה לראות שהעשייה בנושא ממשיכה וגדלה.

פאזת העץ
בתקופה ארוכה של שקט בכל הקשור לקורסי התמחות ברפואה סינית לילדים, מגיע הספר "פאזת העץ- רפואה סינית לילדים ע"פ חמשת האלמנטים", מאת ארם צייג. הספר כמובן אינו מחליף קורס, אך הוא בהחלט יכול לתת מענה חלקי לוואקום שנוצר בנושא.

הספר שואף להיות מדריך כללי לטיפול בילדים באמצעות הרפואה הסינית.
הוא חובק נושאים מגוונים החל מהגישה להורים ולילדים, דרך התנהלות נכונה בקליניקה עם ילדים וכלה- כמובן, באבחנה מבדלת, טיפולים באמצעות דיקור, תזונה וכלים נוספים.

אין לי ספק שלכל מי שמטפל בילדים, ובעיקר אלו בינינו שחדשים יותר בתחום, זהו ספר בבחינת חובה בקליניקה.
ארם צייג צבר לאורך שנות עבודתו מידע ונסיון רב בטיפול בילדים, אותו יצק אל הספר בצורה מסודרת. הספר מאוד ידידותי למשתמש ומאפשר דילוג יעיל וזריז יחסית בין העמודים.
אהבתי לגלות את המדריכים שצירף בסוף הספר- חוברות הדרכה להורים לטיפול בליחה וטיפול בדלקות אוזניים. הרעיון מוצלח ביותר, בעיקר כשלוקחים בחשבון את ההורים, שעמוסים כל כך במידע ומשימות. החוברת הזו היא בבחינת העזרה הכי טובה שתוכלו לתת להם להמשך טיפול, יש להם חוברת שהם יכולים תמיד לחזור אליה, לבדוק מה כתוב ולהיערך בהתאם, הם לא צריכים לזכור בעל פה שום דבר. רעיון נהדר!
שמחתי לגלות את תשומת הלב הנרחבת יותר שהעניק ארם צייג לנושא הדופק. דופק הוא עניין חמקמק למטפלים רבים, וקשה להסביר אותו גם לאחר שנים של ניסיון. בספר זה, נעשה מאמץ חשוב להנגיש את המידע לגבי דופק, ומעבר לעובדה שזהו מאמץ ראוי להערכה, יש סקירה של דפקים שהם ייחודים לילדים, אני בטוחה שמטפלים יוכלו להיעזר בחלק זה לא מעט.

יחד עם זאת, הייתי שמחה לראות התייחסויות נרחבות יותר לנושאים מסוימים, למשל:
נושא החיסונים בארץ הוא נושא "חם" לאורך שנים רבות. דווקא לגביו, אני חושבת שנכון יהיה להרחיב כדי לתת למטפלים בתחום מידע נוסף שיוכל לעזור להם לסייע להורי המטופלים שלהם, שללא ספק מתייעצים איתם לגבי חיסונים כאלו או אחרים.

הייתי שמחה לראות גם סיפורי מקרה מהקליניקה של המחבר שזורים בספר.
יש ערך גדול לסיפורי מקרה, ולקבל איזה שהוא רפרנס כדי להבין כיצד הדברים באים לידי ביטוי בפועל (עד כמה שניתן להבין ממילה כתובה). אין ספק שהדברים מקבלים מימד נוסף באמצעות סיפורי מקרה שכאלה.

לסיכום
המדריך מקיף, מסודר, יעיל ובו גם רעיונות טובים ליישום מיידי בקליניקה שלכם.
אם אתם מטפלים בילדים (ובהורים שלהם, כי כך זה עובד), הספר הזה יכול לעמוד בכבוד ליד המדריך הידוע של ג'וליאן סקוט, ולהעשיר את מדף הספרים בקליניקה שלכם.

ארם צייג, אפרת אברמסון וגלי שטופמן פותחים את קורס חמישה ניצנים, קורס התמחות לטיפול בתינוקות, ילדים ומתבגרים באמצעות הרפואה הסינית. לפרטים נוספים לחצו על הקישור המצורף: חמישה ניצנים.

פאזת העץ
רפואה סינית לילדים ע"פ חמשת האלמנטים
מאת: ארם צייג
לרכישת הספר, צרו קשר עם ארם צייג במייל.
למידע נוסף לחצו כאן.

תמונה: freeimages.com/Laupo Beta

המחברת:
יעל ארנסט
מנהלת אתר סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts