המנצחים בתחרות "קליניקה עובדת"

3 זוכים לגאוות הקהילה!
קליניקה עובדת

אירוע הכרזת המנצחים בתחרות "קליניקה עובדת" נקבע ל- 25.3.14, בשעה שמונה בערב.
אני חשבת, שכמעט כל מה שהיה יכול להשתבש אכן השתבש- שיבוץ האירוע במסגרת היום הראשון של הקונגרס היה בעייתי עקב השעה המאוחרת וחרץ את גורלו מבחינת מספר משתתפים (מועט בוודאות), באירוע עצמו הזוכים לא הגיעו, השעה שאני פרסמתי הייתה שונה מהשעה שפורסמה במסגרת הקונגרס, ואני התמוטטתי ולא יכולתי לעמוד על הרגליים כדי לשאת את כל הדברים שהיו לי לומר, ולהשמיע את המוסיקה המצוינת שהייתה לי.
מאכזב. מבאס. דמעות. סחרחורת. בחילה (לא הריון, תודה). תשישות. ושוב מאכזב.
בכל זאת, עבדתי זמן לא מבוטל על התחרות כולה, גם על האירוע, כדי שיהיה מתוקתק, כדי שיהיה ראוי לתחרות כולה.
באסה.

אבל, כפי שאומר השיר הידוע The Show Must Go On, ויאיר מימון ואסף מור מילאו את מקומי, והזוכים במקום הראשון הגיעו בשמונה וחצי- ממש לפני שכולם התפזרו, ואני הצלחתי להרים את הראש ולשבת על הבמה ולא להתעלף. מעט מדי מאוחר מדי אם תשאלו אותי.
אבל צריך לשחרר. בעיקר כי אין מה לעשות עם זה עכשיו, אלא לשבת בבוא הזמן, להפיק לקחים, להסיק מסקנות ולשנס מותניים לקראת הפעם הבאה.

אני מעלה פה את הדברים שהייתי אמורה לשאת, ללא עריכה.
אשמח שתקראו בעיקר כדי לתת את הכבוד הראוי לשלוש הקליניקות המנצחות, שזכו לגמרי בזכות וממש לא בחסד.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

שלום לכולם, ותודה שבאתם לאירוע ההכרזה של תחרות קליניקה עובדת.
אני רוצה להתחיל עם התודות: אני רוצה להודות לכל נותני החסות של התחרות- עדי פרום, מרכז רפואות, חברת דרורת, ניר סלומון, שירה בולוטין, מרכז שמים וארץ, מכללת דאו, מכללת רידמן, ערן לשם וטל בלו. תודה לשופטים שעזרו לי להחליט את ההחלטות הקשות באמת- ובאותה נשימה עוזרים לי גם לפרגן ולשמח מטפלים בתחום שלי- לקרן אסולין, פולינה שטרן שלמה ואסף מור.

אני רוצה גם להודות לבעלי האהוב שהוא באמת מושלם, אושיק, האיש שבנה את סינית מיומה הראשון, האיש שגם בעצם נתן את הרעיון להיות און ליין, והאיש שגם בנה את אתר קליניקה עובדת לתפארת מדינת ישראל.

נורא קשה פה בארץ. קשה, ומעצבן. עושה רושם שכולם רק מקשים עלינו ואף אחד לא מנסה להקל עלינו. וזה לא רק אנחנו כקהילה ברפואה סינית, זה אנחנו כאזרחי המדינה.
אבל אנחנו כקהילת הרפואה הסינית בארץ, אנחנו יכולים להיות אלה שרואים לנכון להקל קצת על קולגות, על חברים, ובסופו של דבר- על עצמנו.
חברים יקרים- אנחנו קהילת בועות. כל אחד בבועה שלו, מקסימום קצת מציצים מדי פעם לכל מיני סדנאות או קורס, וזהו. מתחפרים חזרה בבועה. שום דבר לא קשור אלינו, רק הקליניקה.
ואתם יודעים, הרפואה הסינית היא חלק ממה שיש בחוץ. אנחנו לא בועה, אנחנו חלק מהמציאות. אנחנו לא יכולים להיות מנותקים, זה נוגד לגמרי את הרפואה הסינית!
פרגנו. הפנו מטופלים. צאו מדי פעם וצרו קשרים חדשים. הגיעו לכנסים וקונגרסים. שבו יחד. חלקו את הקשיים וגם את הנפלא. עשו לחבריכם והם יעשו לכם.
ואז יהיה לנו קצת יותר קל. בכל.

מבחינתי, 3 הקליניקות הזוכות הן סמל למצוינות. בדיוק בגלל קליניקות כאלה, נוצרה "קליניקה עובדת", ואני כולי גאווה פולנית שיש כאלו קליניקות בתחום שלי:

המקום ה- 2
מדי פעם, אנחנו שומעים סיפור שהוא שונה מהסיפור הרגיל. כמו הסיפור הזה למשל. סיפורה של בחורה, שחלמה להיות רקדנית. היא נפצעה וחלומה נגדע.
בדרך לא דרך היא הגיעה לעולם הרפואה הסינית, ונשארה כי גילתה את ייעודה החדש. ורד סיימה לימודי רפואה סינית והחליטה לעשות את הדברים טיפה אחרת: במקום לנסוע לסין, היא נסעה להודו, הקימה קליניקה לטיפול בבעיות עור והעניקה טיפולים ללא תשלום במשך כמה חודשים לתושבי המקום.
ורד בחרה להתמקד ברפואת עור, אחת משתי מועמדות שעוסקות בתחום של עור בקליניקה עובדת. המיקוד המדויק מאפשר לה לעזור לאנשים רבים- מכל קשת הגילאים, בבעיות מטרידות מאוד, שלרוב הרפואה המערבית לא ממש מציעה פתרון שמועיל לאורך זמן.

החזון של ורד הוא להקים מרכז המטפל בבעיות עור באמצעות שיטות נוספות, לא רק רפואה סינית, ולהעניק פתרונות מלאים לאלו הזקוקים להם, כולל לימוד מטופלים לעזור לעצמם, אתם יודעים- העצמת המטופל. באתר של ורד קיימים הניצנים לחזון, ואפשר למצוא כתבות ומחקרים שיכולים לעזור לאנשים ללמוד עוד על מצבם.
ב- 10 שנות הניסיון של ורד דינאי, גלום פוטנציאל שטרם מומש במלואו. ולכן אנחנו שמחים להעניק לורד את המקום השני בתחרות קליניקה עובדת, כלים שיוכלו לעזור לך לקדם את הקליניקה לעבר המרכז שאותו את רוצה לבנות.

חביב הקהל
במסגרת התחרות איפשרנו לגולשים לבחור בקליניקות שהם ראו לנכון לפרגן להן.
מה שנקרא "חביב הקהל". כ- 700 איש השתתפו בהצבעות- ואנחנו מודים לכל אחת ואחד מכם. בעיקר על הפרגון.
הקרב על חביב הקהל הוכרע כמעט באופן גורף. זוהי קליניקה עם פעילות ענפה, שבה יש אחריות ללמד מטפלים חדשים בתחום, שיש בה פעילות התנדבותית קבועה, שרואה לנכון ללמד את המטופלים שלה על ידי הנפקת מדריכים למשל.
דוגמא למדריך שכזה-  "מעשה בסנדוויץ'" – המדריך השלם לארוחת עשר בריאה. הוא מיועד להורים במטרה לשדרג את ארוחת העשר של ילדיהם בבית הספר. המדריך מושתת על עקרונות התזונה הסינית וניתן להורדה ללא תשלום באתר המרפאה. איזו יופי של יוזמה, איזו יופי של פעילות!

וכמובן, איך אפשר שלא להתייחס לטאג ליין של מרפאת עידנים- כמו שפולינה אומרת "טאג ליין מנצח"! רפואה עתיקה בעידן חדש. גאוני.
מרפאת עידנים, ובראשה רועי סופר, פועלת זה 15 שנים וכנראה מהווה השראה להרבה אנשים- עובדה, הקהל בחר בכם, ולנו לא נותר אלא להריע לכם!

עוד קליניקה אחת צריכה לקבל קצת פרסים. ועם הקליניקה הזו, הרשימה ארוכה ביותר. סלחו לי שאני מקצרת ועדיין יוצא ארוך, זה לא אני- זה הם:
השם- רפואה סינית בקהילה.
הפעילויות היומיומיות אכן מבטאות את השם- המטפלים בקליניקה עובדים במודל קהילתי ועובדים כצוות, וכפי שהם מציינים, הם מקפידים על תיעוד רפואי מדויק, בחינה אובייקטיבית של הטיפול וטרמינולוגיה סינית אחידה. המודל של הקליניקה הוא אופן העבודה בבתי חולים בסין. בפועל יש קליניקה פעילה משנת 2009, שנוגעת בכל המרכיבים הנחוצים לקליניקה כדי לעמוד על בסיס איתן ומשם לצאת לפעילויות השונות:
הפעילות ההתנדבותית אינה רק בהיותם קליניקה במודל קהילתי, הם גם מקיימים איסוף תרומות עבור נזקקים, ומעניקים טיפולים בעלויות מינימליות או ללא עלות כלל לזקוקים לכך.
נעשה שילוב של קידום מקצועי עבור הקהילה המקצועית, קיום של קליניקה ברמה גבוהה ומכובדת והקפדה על הענקת טיפולים לטובת הקהל הרחב, והכל תוך שילוב בין עקרונות חברתיים לעקרונות מקצועיים.
וכל זה- קורה בחיפה.

ברמת השיווק- וואו. גם פה יש עשייה שמשקפת השקעת זמן, מחשבה ומאמץ, ללא המגבלות האופייניות לתחום שלנו:
עיתון פרי עטם (גם אינטרנטי וגם מודפס), אירוח ברדיו צפון אחת לכמה שבועות, שיתופי פעולה עם מטפלים אחרים תוך קידום הדדי, שימוש בפייסבוק כבמה לדיונים שונים- לעוסקים בתחום ולקהל הרחב, פרסום מאמרים- בין השאר גם ב- JCM. ויש עוד.

תום ואריאל,
אתם דוגמא ומופת ליצירתיות נפלאה בתחום הרפואה הסינית בארץ.
ההשראה מכם אדירה ויכולה ללמד כל מטפל איך לקיים קליניקה ולחשוב מחוץ לקופסא. שילוב עקרונות שהם חלק מהותי מן הרפואה הסינית מעיד על הבנת החומר הנלמד, אך גם על הטמעתו העמוקה בליבכם, והבנה עמוקה באמת של הרפואה הסינית. אני מקווה מאוד שהפרסים המוענקים לכם יעזרו לכם להקפיץ את הקליניקה שלכם כמה שלבים על עבר השמיים, כי רק הם הגבול שנותר לכם.
לכבוד הוא לי להעניק לכם את המקום הראשון בתחרות קליניקה עובדת.

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts