השותפים לדרך של "קליניקה עובדת"

האנשים שהבוגרים חשובים להם תומכים בפרויקט קליניקה עובדת
קליניקה עובדת

חודש לפתיחת תחרות "קליניקה עובדת",  וזה נראה לי זמן מצוין לתת במה לשותפים לדרך, שהעניקו חסות לתחרות ואיפשרו את קיומה.
כן. היה לא פשוט. לא פשוט לבקש כסף מאנשים בתקופה מוטרפת שכזו.
מצד שני, לא מדובר על נדבה, ולא מדובר על סכומי עתק וגם לא מדובר על בזבוז כספים. מדובר על השקעה לעתיד.

כשאני מסתכלת על הרשימה, אני רואה חברות ותיקות לצד חברות חדשות שקהילת הרפואה הסינית חשובה להם, ואנשים פרטיים שתחום הרפואה הסינית פועם בעורקיהם:

עדי פרום– אחד האנשים העסוקים שאני מכירה, שעוסק רבות בקידום התחום ברמות שונות: מנהל את היחידה לרפואה משלימה בשיר"מ, מלמד 2 קורסי המשך לבוגרים, מטפל, היה יו"ר האגודה ומנהל את מגמת הרפואה הסינית במכללת רידמן. בנוסף, עדי פרום תורם גם פרס חונכות למקום השני בתחרות, כך יוכל לעזור לקליניקה בדרכה המקצועית ברמות השונות.

לטפל בעסק– השלישייה שמקרינה שפע של עיצות וטוב, פולינה שטרן-שלמה, טלי שטרנליכט וג'וי מרוז. "לטפל בעסק" הביעו תמיכה נלהבת ברעיון של "קליניקה עובדת" וחיכו בסבלנות עד שהרעיון יצא לפועל. "לטפל בעסק" מעבירות קורסים, סדנאות, הרצאות וובינרים לרוב לעולם המטפלים ברפואה המשלימה בכלל, בהן הן מלמדות אותנו איך לנהל את העסק שלנו נכון, איך לשווק נכון, איך למתג, ואפילו משתפות אותנו ברזי הפייסבוק. הן מעניקות 2 פרסים, אחד למקום הראשון ועוד אחד למקום השני, ופולינה משתתפת בפאנל השופטים המכובד שלנו.

מרכז רפואות– אחד המרכזים הותיקים, שהוקמו על ידי יאיר מימון, שלו שמור מקום של כבוד במסגרת דור המייסדים של תחום הרפואה הסינית בארץ. מרכז רפואות היה הראשון לתמוך בתחרות, מתוך שמחה על קיומה והניסיון לעזור לקליניקות אחרות בדרכן. אלפי מטופלים עברו במרכז רפואות, שקידם את תחום הרפואה הסינית לילדים תוך שיתוף פעולה ייחודי עם ג'וליאן סקוט ולימד מטפלים רבים את הגישה המקובלת ביותר לטיפול בילדים, מרכז שגם משלב שיטות נוספות פרט לרפואה סינית ומשלב מטפלים צעירים לצד הותיקים.

חברת דרורת– האנשים שמביאים את המוצרים של טד קפצ'וק (Kan Herbs), ומביאים לכם פטריות מופלאות לטיפול במצבים שונים. חברה ותיקה בתחומה, הקיימת משנת 1949, שממשיכה לפעול להבאת מוצרים באיכות גבוהה ומקיימת ימי עיון ללא עלות בנושאים שונים למטפלים בתחום הרפואה הסינית.

ניר סלומון– מהכוכבים של הדור "החדש" בתחום הרפואה הסינית. ניר מתמחה בכל הקשור לתחום הגאסטרו, פילס לעצמו דרך בתחום בבית החולים תל השומר והקים שם את השירות לרפואה סינית במכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים בשנת 2008. ניר מלמד קורס שנתי בתחום, קורס "דרך האדמה" ומשתתף במחקר בנושא כורכומין. ניר ציין שחשוב לו לקחת חלק בתחרות, מתוך ההבנה של הקושי הקיים למטפלים לפלס את דרכם המקצועית, ומתוך רצונו לעזור לאחרים, שהדרך שלהם תהיה קלה יותר.

Boenmed– ארטרייד היא חברה חדשה, בראשותה של שירה פעמון בולוטין, שלומדת רפואה סינית. החברה מייבאת מחטי דיקור וכוסות רוח מסיליקון. החברה יחסית חדשה בשוק, ושירה שמחה על הרעיון לקחת חלק בתחרות, ששמה לעצמה מטרה לעזור למטפלים בדרכם המקצועית.

עמוס זיו– אחד המטפלים הותיקים והעסוקים, עמוס זיו, והקליניקה שלו "שמיים וארץ" ראו זאת אך טבעי לקחת חלק בתחרות. עמוס עוסק רבות במחקר- בארץ ובחו"ל, מרבה להרצות בחו"ל, ומטפל בשיקום לב ושבץ מוחי. עמוס מקיים בקליניקה שלו ברחובות טיפולים בעלות מינימלית לניצולי שואה מזה שנים רבות. הוא מלמד בארץ סדנאות כגון "אבחנה מרידיאנית" ועוד ולוקח חלק פעיל כמעט בכל אירוע גדול המתקיים בארץ בתחום הרפואה הסינית. על כן היה אך טבעי שיקח חלק גם בתחרות "קליניקה עובדת".

קונגרס ה- ICCM– האירוע הגדול, הנוצץ והחשוב ביותר בתחום הרפואה הסינית בארץ. הקונגרס, בראשותו של אסף מור, יתקיים השנה בתאריכים 25.3-27.3.14, עם מרצים אורחים מחו"ל ומרצים רבים מהארץ, וב- 25.3.14, בערב, יתקיים אירוע הכרזת המנצחים של התחרות "קליניקה עובדת". אסף הוא אחד השופטים בתחרות, ומאלו שליוו את התחרות עוד משלב החיתולים, תוך מתן פירגון ורעיון המחץ, של מתן פרס כספי לזוכה במקום הראשון.

מכללת דאו– המכללה החדשה ברמת יוחנן, המתבססת על אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ועל ברכי הבודהיזם, שמחה להעניק חסות לתחרות פשוט כי זה חשוב. ככה פשוט. אין ספק, מכללה שחושבת על בוגריה בפרט ובוגרים בכלל תוכל להתקיים עוד שנים רבות בשמחה רבה.

מכללת רידמן– מהמכללות הוותיקות בתחום, שהבינו שאי אפשר להמשיך להתעלם מהבוגרים. לא מספיק רק להעמיד בוגרים, לשלוח אותם לעולם ולסגור בפניהם את הדלת. צריך להמשיך ולעזור לבוגרים, פשוט כי הם בסופו של דבר, הפרסומת הכי טובה שיכולה להיות למכללה.

ערן לשם– האיש שהביא לכם את שונישין, והביע דאגה ורצון לעזור למטפלים בדרכם בשיווקית תוך מתן טיפים, התחיל עכשיו לעשות את זה מסודר, באמצעות קורס וובינרים חינמיים שיעזרו לכם בהתנהלות שלכם בקליניקה.

טל בלו– מורה ומטפל ותיק בתחום, עוסק במחקר והוראה וטיפול במשך שנים רבות, מחבר הספר "דרך ללא הפרעה", כתב כתבות רבות שהופיעו באתר סינית וכותב גם בבלוג שלו, הנושא את אותו השם של ספרו. טל שמח מאוד לשמוע על התחרות, וראה לנכון לתרום 2 ספרים- אחד למקום הראשון ואחד למקום השלישי.

האגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי– האגודה זוכה לרוחות רעננות עם וועד צעיר עם כוח שנראה בלתי נדלה. האגודה שמחה להשתתף בתחרות, ותרמה פרס למקום השלישי.

מה משותף לכל אלה?
ההבנה שבבוגרים צריך להשקיע. צריך להשקיע לא רק ברמה של עוד קורס או עוד סדנא. צריך להשקיע כדי לעזור לבוגרים להתקדם בדרכם המקצועית.
אין מישהו שיעשה לנו טובה ויעשה את זה בשבילנו. זה משהו שצריך לבוא מתוך הקהילה, אנחנו אמורים לעזור אחד לשני.
השותפים לדרך של "קליניקה עובדת" כמו מצהירים שבוגרי הרפואה הסינית חשובים להם, והם מראים זאת במעשים, לא רק במילים.
שאפו עליכם חברים, ותודה על תרומתכם. אני מאוד מודה לכם!

** הערה חשובה: מכללות רידמן ודאו הן 2 המכללות שהשכילו להבין את החשיבות של מתן חסות בתחרות, שבאה לטפח יזמות בקרב קהילת הבוגרים ברפואה סינית בארץ. כולי תקווה, שמכללות נוספות, בהן אלו שענו בשלילה, יעצרו את המירוץ המטורף אחר הבוגר הפוטנציאלי, ויתחילו להשקיע גם בבוגר הקיים, ולא רק ברמה כלכלית. הגיעה השעה, מכללות יקרות, שתשקיעו בבוגרים שלכן לא רק במילים אלא גם במעשים. ולמכללות רידמן ודאו מגיע ריספקט, כי הן הבינו שלא מספיק להוציא עוד מחזור של מטפלים. צריך גם לעזור ולהמשיך לדאוג למטפלים שכבר נמצאים בשטח ומתקשים בדרכם. 

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts