דרך ללא הפרעה- סקירה

הספר של טל בלו
דרך ללא הפרעה

ספרות מקצועית בעברית היא אירוע משמח.
זה ממש לא עניין ברור מאליו שתהיה ספרות מקצועית בתחום הרפואה הסינית. קהל היעד המצומצם מנבא הכנסות מצומצמות, וכאשר זוכרים שמרבית העולם אינו דובר עברית, מבינים שמדובר יותר על שליחות מאשר רצון להתעשר. במקרה של טל בלו, מחבר הספר "דרך ללא הפרעה", אכן מדובר בשליחות. שליחות של כתיבת ספר על תחום הנפש.

טל בלו עסק בכתיבת ספר זה מספר שנים לא מבוטל.
צריך לעבוד הרבה כשרוצים לכתוב כל ספר, וספר ברפואה סינית שעוסק בנפש מחייב שעות נוספות. עבודת ליקוט החומר היא בבחינת עבודה עם פינצטה: קריאת טקסטים רבים עד שמגיעים לאזכור אחד שמדבר על הנפש. הצצה על מקורות הספר מעידה שלטל בלו הייתה עבודה רבה.
וגם גיוס הכספים להדפסת הספר הוא נושא מאתגר וקשה בפניי עצמו. שהרי מי ישקיע בספר שמדבר רפואה סינית לקהילת רפואה סינית?
טל בלו לא התייאש ואומנם מדובר בהפרעה לא קטנה בדרך, אך הוא מצא את הדרך המקסימה והטובה ביותר להתגבר על המכשול- Headstart. אתר שמגשים חלומות, בקיצור.
טל בלו הצליח לגייס את הסכום הדרוש על ידי פניה לליבם של אנשים- מטופלים, חברים, משפחה, קולגות וקהילה מקצועית. אין ספק, דרך נהדרת ונפלאה ללכת בה.
וכך נולד ספר.

דרך ללא הפרעה
קשה לכתוב על הנפש. איך אפשר לכתוב על נושא כל כך רחב? איך אפשר לתאר דבר כל כך עמוק ורחב ועשיר? איך אפשר לעשות D.D מדויק לנושא כל כך מלא רוח?
אין ברירה. צריך לעשות זאת כדי ללמוד, כדי לחלוק ידע, כדי להיות מטפלים טובים יותר.
טל בלו הבין את זה, וגם הבין שזה חייב להיות ספר מעט אחר, ממש כמו שטל הוא קצת אחר: פחות מעונב, יותר חם, עם אתנחתות צבעוניות להקלה על העיניים הקוראות, ושזירה מוקפדת של אגדות סיניות עם איורים קלאסים קסומים, כדי שנזכור שכל הנאמר הוא בהקשר של נפש אך גם בהקשר של תרבות מסוימת מאוד, עם עבר מכובד שטומן בחובו שיעורים להווה ולעתיד.
הסגנון בו כתוב הספר הולך יד ביד עם סגנון הכתיבה המוכר של טל בלו, כפי שאנחנו מכירים מהכתבות הרבות שהתפרסמו בסינית מאז עלייתה לאויר- מקצועי מחד אך נגיש וברור מאידך, מה שמאפשר שילוב של הומור- בעיקר בסיפורי המקרה השזורים בספר, דבר שמאפשר לקוראים להרגיש שאנחנו יושבים שם בחדר יחד עם טל והמטופל.
ההתייחסות לנפש בספר היא כפי שאנחנו מכירים מספרים אחרים, אך יש גם התייחסות למשל לחלומות, שאנחנו, בהיותנו חלק מהעולם המערבי שבו לפסיכולוגיה יש תפקיד גדול, יודעים שמדובר בעצם בחלק בלתי נפרד מהנפש. גם הסינים מסתבר הבינו את זה לא פחות טוב, אם כי מעט אחרת, כפי שניתן ללמוד מהספר.

2 חלקים לו לספר:
הראשון מדבר על ה- Shen,  על גורמי מחלה בפיסכופתולוגיה סינית, על פסיכותרפיה סינית, על חלומות, ועוד.
החלק השני מדבר על האבחון, האבחנות והטיפול- באמצעות דיקור, צמחים ותזונה.
הנספחים מביאים נושאים נוספים כגון טיפול בנדודי שינה ונושא האמונה כחלק מריפוי.
2 חלקים של שלם שעוד אפשר להמשיך ולדבר עליו שנים.

באופן אישי
סינית גאה להיות תחנה בדרכו של טל בלו, כבמה לכתבות שפרסם בה מתחילת דרכה.
יותר מכל, האמון שהביע בי באופן אישי, ללא קשר להיכרות הקצרה דאז בתחילת דרכה של סינית, זכורה לי בצורה ברורה וחמה, וקשרה את דרכי אל דרכו בחותם עמיד לנזקי הזמן.
להחזיק ספר של טל ביד, ולראות שהוא מוקיר לי ולסינית תודה על חלק קטן מהדרך, ממלאת אותי בגאווה לאין קץ ובשמחה, שהתמזל מזלי להיות חלק מדרך שהניבה ספר חשוב, בשפה ברורה, על נושא רב מימדים, שלא ברור אם אי פעם נוכל לסיים ללמוד אותו.

לרכישת הספר און ליין לחצו על הקישור: הספר של טל בלו.

תמונה: freeimages.com/Christopher Bruno

המחברת:
יעל ארנסט
רפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts