פורום רפואה סינית- קווים ראשונים לדמותו

אחד השינויים החדשים ביותר בסינית הוא הפורום.
במשך 5 השנים בהם סינית הייתה קיימת, לא חשבתי שיהיה פורום. אין לי משהו אישי נגד פורום, חלילה, אבל המחשבה העיקרית הייתה- יש מספיק פורומים, בשביל מה נעשה עכשיו עוד אחד?
ניהול פורום הוא עבודה לא מבוטלת, תמיד נעשית בחינם, ותלויה ביחס ישיר בשיתוף הפעולה עם הקהל אליו פונה הפורום.
בסקר שביעות רצון שעשינו באוקטובר 2009, כל טופס שני דיבר על הרצון שלכם, גולשי סינית, בפורום.
וכך נעשה לי די ברור, שבסינית המחודשת יהיה פורום.
נותרה שאלה אחת לא פתורה- האם נעשה פורום לבד, או שמא יהיה לנו שיתוף פעולה עם גוף נוסף?

פורום רפואה סינית של פורטל תפוז
היום כבר לא צריך להציג את פורטל תפוז, שנחשב לפורטל מספר 1 בכל מה שקשור לפורומים.
נראה שלכל דבר יש פורום בתפוז, ומדובר על כ- 1,200 פורומים פעילים (ועוד לא ספרנו את הבלוגים, את הקומונות ואת המשתמשים שנכנסים כל יום לפורטל) בנושאים שונים.

שירי לפיד הצליחה לעשות את מה שאף אחד לפניה לא הצליח, ואחרי שהקימה את הקומונה של הרפואה הסינית, ניהלה גם את פורום רפואה סינית. הפורום נסגר לפני למעלה משנה, ואני יודעת שנעשו כל מיני ניסיונות להחיות אותו, אך ללא הצלחה.

סינית נכנסת לתמונה
מבחינתי, הקמה של פורום מטעם סינית, היה מותנה ביעילות לקהילת הגולשים הקיימת בסינית.
כמובן, שאנחנו מעוניינים גם לפתוח את סינית לקהל הרחב, שינוי שכבר הגיע זמנו מזמן, ופורום זה יופי של דרך לעשות גם את זה.
זה השתלב יופי עם יעילות לקהילת הגולשים:
אחד הדברים שבוגרים הכי רוצים, חוץ מעוד מידע, זה חשיפה למטופלים פוטנציאלים שיהפכו בסופו של יום למטופלים בקליניקה. פורום מספק עוד במה שיווקית, שאינה דורשת כסף (אך כן דורשת השקעת זמן), לפרסם את שמכם ברבים, להביא חשיפה לאתר שלכם ולעובדת היותכם מטפלים ברפואה סינית.
דבר חשוב לא פחות- בזמנו דיבר רואי גרין פ"ח על קמפיין תדמיתי לרפואה סינית. הנה לנו הזדמנות פז לעשות בשביל עצמנו, ולייצג את הרפואה הסינית בפני הקהל הרחב בצורה מקצועית ומכובדת.

פורום רפואה סינית של תפוז בשיתוף עם אתר סינית
העניין הוא מאוד פשוט:
נוכחות בפורומים, ובעיקר פורומים בפורטלים בעלי תנועה גבוהה, מספקים לכם את האפשרות לפרסם את שמכם ברבים.
הפרסום לא נעשה בדרך של "אני מטפלת מדהימה ברפואה סינית- בואו אליי", וגם לא בנוסח של "מטפלת בדיקור, צמחי מרפא, כוסות רוח, שיאצו, טווינא, תזונה, רפלקסולוגיה, הילינג, רייקי, דיקור חיות ועוד".
החשיפה שלכם את עצמכם נעשית על ידי המידע שאתם נותנים לקהל שמתעניין ברפואה סינית. כן, שוב אני חוזרת לשיתוף בידע שלכם, וגם הפעם השיתוף עובד לחלוטין לטובתכם.

אוקיי, אז מה עושים?
אני מאוד שמחה ששאלתם.
אמנה מיד כמה נקודות שחשוב ליישם. זכרו שאת כולן אתם יכולים ליישם מיד:
1. לפתוח פרופיל בפורטל תפוז.
2. לסדר את החתימה שלכם- כדאי לציין שם מלא, העיסוק שלכם, דרך התקשרות עיקרית וקישור לאתר שלכם. בכלל, אתם יכולים לערוך את הפרופיל שלכם- להוסיף תמונת פרופיל, כמה מילים על עצמכם, מה שמתאים לכם. כדי להוסיף קישור אתם צריכים להוסיף בתחילת הקישור |לינק| ובסופו של הקישור |סלינק| (ללא רווחים בין הקישור לתגיות של הלינק).
3. להיכנס לפחות 3 פעמים בשבוע- וזה באמת סוג של מינימום אם אתם רוצים שהדבר הזה יעבוד בשבילכם. פורומים נוטים להיות דינאמיים (כשהם עובדים טוב), והדיונים בהם מתחדשים באופן יומי, ויש פורומים שתוכלו להתעדכן כל שעה! הקציבו זמן ביום שבו אתם מקדישים זמן לתת מענה לאנשים שמחפשים מידע על רפואה סינית.
4. המשך ישיר למשפט האחרון של סעיף 3- אתם האנשים שיודעים לענות על שאלות בנושא רפואה סינית! אתם הרי יודעים כמה אנחנו מתלוננים על כך שאנשים שנותנים מידע בנושא אינם מכירים אותו, נכון? הנה ההזדמנות שלכם להיות שגרירי הרפואה הסינית באינטרנט.
5. לתת תשובות בגובה העיניים. תהפכו את הדברים לפשוטים. זה מצוין לקוראים, וחזרה מצוינת עבורכם.
6. התשובות שלכם צריכות להיות מסבירות פנים. למה הכוונה? הימנעו מתשובות בסגנון "אי אפשר לטפל ולאבחן במחשב. בואי אליי לטיפול". לחילופין, נסו להעביר את זמינותכם לשאלות, להתלבטויות וכיו"ב. תנו טיפים קטנים שאנשים יוכלו ליישם עד שיגיעו לטיפול.
7. הכירו את חוקי תפוז והפורום- יש איסור גורף על פרסומים בפורומים בתפוז, כמו גם על המלצות על מטפלים (במקרה שלנו). יש כל מיני יוצאים מן הכלל, תוכלו להיתקל בהם מדי פעם בפורום. בנוסף, החתימה שלכם יכולה להיות סוג של פרסומת- השתדלו לשמור אותה פשוטה וקולעת . ניתן לשלוח המלצות במסרים אישיים.
8. השתתפו בדיונים: יש הרבה מאוד גולשים שרק קוראים, מסתכלים על ההתנהלות בפורום, מי כותב הרבה, מי כותב מעט. ככל שתשתתפו יותר, השם שלכם יופיע יותר. ככל שהשם שלכם יופיע יותר, לחתימה שלכם יש אפשרות לחשיפה, וכך גם לקליניקה שלכם.
דוגמא מצוינת לדיון שאתם יכולים להשתתף בו- האם דיקור יכול גם להזיק?

ניסיון אישי
אני כתבתי בפורום רפואה משלימה במשך שנים. במהלך השנים בהן טיפלתי, הגיעו אליי 4-5 מטופלים, שהם כמובן הביאו איתם עוד.
משהפסקתי לטפל, עדיין פונים אליי אנשים שקראו תשובות שנתתי בעבר, תשובות שאני נותנת היום, מתעניינים בטיפול ומבקשים עיצה או טיפ.
כלומר- כתיבה והשתתפות פעילה בפורום עובדים.
בנוסף, הכתיבה השוטפת נתנה לי הזדמנות לתרגל את הידע שהצטבר לי במהלך השנים, הדיונים שנוצרו היו מעניינים ומפרים, ומצאתי תועלת ועזרה בפורום גם בתקופות שהמטופלים לא הראו עצמם כלל.

מה עוד?
בקרוב מאוד נעלה בסינית כתבה אחת (אולי שתיים), בה נתאר יותר את הדרכים בהן אני השתמשתי כדי לחשוף את שמי בפורום.
בעיניי מדובר על הלך רוח שיווקי אחר שכדאי לתת עליו את הדעת, וכאמור, מצאתי את הלך הרוח הזה כיעיל.
בנתיים, קחו את 8 הנקודות המצוינות לעיל, יישמו אותן, והתחילו לגלגל את העניינים.
אם יש שאלות, מחשבות, הגיגים, אתם מוזמנים להשאיר תגובות.

Total
0
Shares
5 comments
  1. אני תוהה ואשמח לחוות דעת.
    בפורום כזה שגם פונה לקהל הרחב ויכול לשמש כבמה שיווקית – עד כמה אני יכול לפתוח נושאים שרק מטפלים מבינים בו, לשתף בהתלבטויות וכו'… האם אני לא אפגע בקהילת המטפלים אם אפתח נושאים רגישים שעדיף שמטופלים לא יקראו?
    למשל באתר של CAN הדיונים הפנימיים בין מטפלים חשופים רק אחרי הרשמה בתשלום. את מבינה לאן אני חותר?

  2. היי רואי,

    אני לא יכולה לחשוב על נושא שהוא כל כך רגיש שעלול לפגוע במטפלים.
    אני חושבת שחשוב שהקהל הרחב יהיה חשוף לקהילה שמתקשרת בינה לבין עצמה, שדנה בנושאים חשובים כגון אתיקה ומוסר כליות, קשיים שיש למטפל וכיו"ב- כולנו חשופים לזה אצל רופאים, פסיכולוגים…. למה לא כאן?

    קהילה שבודקת את עצמה, מטילה ספק, תוהה ביחד, מתלבטת יחד- בעיניי אלו סימנים של חוזק, לא חולשה, ולכן אין בזה כדי לפגוע במטפלים כי אם לחזק אותה כגוף אחיד.

    זו דעתי.

    יעל

  3. בהתחלה גם אני חשבתי כמוך רואי. למה גולש שנכנס לשאול שאלה על כאבי הגב שלו צריך להתקל בדיונים מקצועיים? ואיך אפשר לנהל פורום כשקהל היעד הוא מישמש אחד גדול של אנשים שלא תמיד דוברים את השפה שלך…

    אחרי לא מעט שיחות עם יעל גם אני השתכנעתי. אין לנו מה להסתיר. להיפך. דיונים מקצועיים בפורום הופכים אותנו ואת המקצוע שלנו לדינמיים. מאחורי המחטים והפורמולות שלנו יש הרבה ידע ואת העובדה הזאת לא כולם יודעים. כמו שאתה קבעת באחת הרשומות שלך וכמו שיעל הזכירה פה, הענף שלנו סובל מבעייה תדמיתית קשה. הסיבה העיקרית, לדעתי לפחות, היא הריחוק שבינינו המטפלים לבין הקהל הרחב. הרפואה הסינית של היום זמינה בקופות החולים וכבר אינה הרפואה הקיסרית של פעם (למי אני אומר את זה? למר רפואה סינית קהילתית בכבודו ובעצמו…). הרעיון שמאחורי הפורום שלנו הוא להגיש את הרפואה הסינית לכולם בדרך שתהיה קלה לעיכול. להציג אותה באור חדש, ידידותי וזמין גם למטפלים וגם למתעניינים שאינן דוברים את השפה.

    ויעל – תודה על רשומה שימושית במיוחד.

  4. שכנעתם אותי, חברים… זה מזכיר לי תגובה של מישהי באחת הרשומות בבלוג לשעבר, שאמרה שהיא לא מטפלת והיא שמחה לקרוא את הדיונים שלנו.
    סבבה.

כתיבת תגובה
Related Posts