עולם הנפש

הפסיכולוגיה הסינית על פי ד"ר האמר
עולם הנפש

השנים עוברות ואני ממשיכה לחפש ספרים אודות פסיכולוגיה סינית.
כן, אני יודעת, בהצלחה לי, אבל טרם הרמתי ידיים.
יחד עם זאת, כאשר אני מגלה מדי פעם ששוב אין חדש תחת היאנג הגדול, אני חוזרת ומתנחמת בספר Dragon Rises, Red Bird Flies של ד"ר ליאון האמר.

רכשתי את הספר מזמן.
כשהגעתי הביתה, הרגשתי שאני מחזיקה בידיי ספר מאוד חשוב, ולא בכדי. מוריי היללו את הספר רבות ובספרייה (בה עבדתי. האמת היא, שבה למדתי), הספר כבר היה בלוי ומקומט משימוש עודף של הסטודנטים במכללה.
אני תמיד נמשכתי לעולם הפסיכולוגיה, והעובדה שיש פסיכולוג שהוא גם פסיכיאטר שלמד והתמחה רבות בתחומו, ולאחר מכן עשה הסבה לרפואה סינית ובה התמקד ב- 100%, שתי סיבות אלה הובילו אותי לרכוש לי עותק משלי.
עשיתי בשכל.

ד"ר האמר משכיל להציג את הרפואה הסינית והפסיכולוגיה זו מול זו, ואנו מגלים שעל אף השוני, יש הרבה מאוד דימיון בין שתי הגישות.
השימוש המושכל בידע הרב שיש לו מעברו הפסיכולוגי תורם להבנת האספקטים הפסיכולוגים ולתרגומם לרפואה סינית. כך אנו עדים לספר יחיד מסוגו- למיטב ידיעתי- בו המחבר מעמיד את הרפואה הסינית במרכז ומעניק לה תימוכין מעולם הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה.

אל תטעו, אין לנו פה ספר בפסיכולוגיה. יש לנו פה ספר שהוא 100% רפואה סינית:
ד"ר האמר עובר על יין ויאנג, האיברים, הרגשות וחמשת האלמנטים, כאשר הוא מתעמק בכל אלמנט עד להצגת מבנה האישיות האפשרי על פי הסינדרומים הדומיננטים באותו אלמנט. בנוסף, יש פרק שלם המוקדש לתורתו של ד"ר שן (Dr. Shen), איתו למד המחבר 8 שנים אבחנת דופק.

הפרק אודות משנתו של ד"ר שן חשוב מהיותו תיעוד נדיר של אותה משנה, אותה פיתח ד"ר שן במשך יותר מ- 50 שנים.
אחד הדברים המעניינים שמציגה משנה זו היא המונח "Nervous System Weak".
ה- Nervous System הינו שכבת ה- Tai Yang, השכבה החיצונית ביותר בגוף המגנה על הגוף והנפש. ניתו לראות סימפטומים לחולשה של שכבה זו כבר בילדות, סימפטומים הממשיכים להופיע גם בגילאים מתקדמים יותר.
ד"ר האמר טוען, ששלמותה של המערכת הזו משפיעה על התגובה של האדם לסטרס- מערכת חלשה תגרום לתגובה פסיכולוגית, בעוד מערכת חזקה תגרום לתגובה פיזית.

הספר גדוש בהארות מעניינות דוגמאת זו המובאת לעיל.
אני חוזרת לספר הזה כל כמה זמן, קוראת עוד עמוד או פרק ומקבלת מידע הנטמע ברמה אחרת בכל פעם.
החוכמה של ד"ר האמר, המורכבת מניסיון- סיני ומפסיכולוגי, שזורה ביצירתיות רבה בכל עמוד ומהווה הנאה צרופה ובעיקר חוויה מלמדת ומעשירה לכל קורא.

אם אתם שואלים לדעתי, מדובר בספר חובה לכל המעוניינים לעזור למטופלים שלהם ברמה עמוקה יותר. זהו ספר חובה לכל המעוניינים להעמיק ולהעשיר את הידע התיאורטי שלהם וליצור הבנה חדשה ומעמיקה בפילוסופיה סינית.

לרכישת הספר- לחצו כאן.

 

 

 

 

 

 

המחברת:
יעל ארנסט
עוסקת ברפואה סינית
yael@sinit.co.il

Total
0
Shares
כתיבת תגובה
Related Posts